Lättläst

Det här är statistikmyndigheten SCB:s lättlästa sidor.
Här kan du läsa vad SCB är
och vad vi arbetar med.
Du kan också läsa om vad statistik är
och hur du kan använda den.

Texten är lättläst.
Det finns inga svåra ord eller långa meningar.
Nedan ser du vad som finns på våra lättlästa sidor.
Klicka på de ord du vill läsa mer om.
Då kommer du till en annan lättläst sida.

Vad är SCB?
Lagar som SCB följer
Vad är statistik?
Hitta statistik
Beställa statistik
Lämna uppgifter
Om webbplatsen